宿題をやり終えた人もいると思います
では、さっそく教科書に入っていきましょう
動画配信コーナーを同時に活用しながら、このワークシートを埋めてみよう
1 次の日本語に合うように, に適切な語を入れて英文を完成しましょう。
(1) あの歌は子供たちに好まれています。
That song ( ) ( ) by children.
(2) これらの絵はどのようにして日本に持ってこられましたか。
How ( ) these paintings to ( ) Japan?
(3) これらのコンピューターは彼の授業では使われませんでした。
These computers( )( )( ) in his
class.
(4) この映画はインドで作られました。
This movie( )( ) in India.
(5) この鳥は日本のあちこちで見られますか。
( )this bird ( )around Japan?
(6) いいえ,見られません。((5)に対する答え)
No, it ( ).
2 次の文を[ ]内の指示に従って書きかえましょう。
(1) The baseball player is loved by everyone. [過去の文に]
(2) This car was washed by the girl last Saturday. [否定文に]
(3) The river is cleaned by the students every year. [疑問文に]
(4) [(3)で書きかえた疑問文にYesで答える文に]
Yes,
(5) The woman wrote this story. [下線部を主語にした受け身の文に]
(6) Emma was invited to the party. [下線部が答えの中心になる疑問文に]
解答
1 ⑴is liked ⑵ were,brought ⑶ were notused ⑷ was made ⑸ Is, seen
⑹isn’t
2 ⑴The baseball player was loved by everyone.
⑵ This carwas not [wasn’t] washed by the girl last Saturday.
⑶ Is theriver cleaned by the students every year? ⑷it is.
⑸ This storywas written by the woman. ⑹Who was invited to the party?